מעשה באוזן המן שהתחפשה

"אני פורים, אני פורים שמח ומבדח"? מודה, אני לא אוהבת את החג הזה. שונאת כשמכריחים אותי לחייך. בכלל שונאת כשמכריחים אותי לעשות משהו. חוץ מזה, אני חוגגת יום הולדת בפורים וזה עניין רציני, נכון? ולהתחפש זה תיק כשאני והפרפקציוניזם שלי מתקשים למצוא את התחפושת המושלמת. והגשם שתמיד הורס את התחפושות. בקיצור, יש חגים שאני אוהבת יותר.

אף פעם גם לא הבנתי איך המחשבה על לאכול למישהו את האוזן, רשע ומרושע ככל שיהיה, משמחת כל כך. ושיא השיאים הוא הפרג, שנתקע בשיניים אחרי ששמים ביס באוזן המן. זה תמיד מביך אותי. כמה שמחתי שהתחילו למלא את האוזניים בתמרים, אגוזים, שוקולד, חלבה או כל דבר אחר ובלבד שאינו פרג. בימינו, גם הבצק עשוי מחמאה והוא כבר לא קשה כאבן, כך שלמעשה היאוש נעשה יותר נוח.

חשבתי שאפשר להכין את אוזן ההמן גם באופן אחר לגמרי, אולי אפילו כמנה עיקרית, עם מילוי שידמה לפרג הקלאסי בצבעים ובמרקם. אז מה דעתכם על אוזן המן מבצק שמרים, לפי המתכון הקלאסי (רק ללא סוכר) במילוי בשר? בקיצור אוזן-פאי-בשר-המן. השילוב של בשר ובצק הוא אחד האהובים עלי. אני הלא הובלתי את המישפוחה לאורך ולרוחב של אוסטרליה, במטרה לחפש את פאי הבשר הטוב ביותר ביבשת. יש המון סוגים של מילויים, מסוגי בשר שונים ותוספות יחודיות. הפעם נלך על הקלאסי.

מאפה אוזן המן בשרי

לבצק

  • 250 גרם קמח לבן
  • 1 כפית שמרים יבשים
  • 2/3 כוס (160 מ"ל) חלב או מים
  • 1 כפית מלח
  • 40 גרם חמאה או שמן

למילוי

  • 1 כף שמן זית
  • 1 בצל, קצוץ דק
  • 350 גרם בשר בקר טחון
  • 1 כף קורנפלור
  • 3/4 כוס ציר בקר (אם לא בא לכם להכין או לקנות כזה, השתמשו במים), חם
  • 1 כף רסק עגבניות
  • 1 כפית ווסטרשייר
  • מלח, פלפל שחור
  • 3 כפות עלי פטרוזיליה, קצוצים

לאפיה

  • 1 ביצה טרופה
  • שומשום לבן או שחור או שניהם

אופן ההכנה

לבצק

  1. שימו את כל חומרי הבצק במיקסר וערבלו במהירות איטית, עד שהם מתאחדים. העלו את המהירות לבינונית ולושו עוד כ-5 דקות.
  2. הניחו את כדור הבצק בקערה מכוסה במגבת או בניילון נצמד לכשעה התפחה.

למילוי

  1. חממו את השמן במחבת גדולה על אש בינונית. הוסיפו את הבצל וטגנו 3-4 דקות, עד לשקיפות.
  2. הוסיפו את הבשר הטחון וערבבו אותו, תוך פרוק החתיכות במזלג והפיכתן, עד שאין עוד חתיכות אדומות.
  3. בקערית ערבבו היטב את הקורנפלור עם כף או שתיים של ציר בקר.
  4. הוסיפו למחבת את יתרת ציר הבקר, את רוטב הווסטרשייר, רסק העגבניות, ותערובת הקרונפלור וערבבו היטב.
  5. הביאו את התערובת לרתיחה, הנמיכו את האש ותנו לה להתבשל כ-10 דקות (שימו לב שהרוטב לא מתאדה לגמרי).
  6. הורידו מהאש וקררו.

לאפיה

  1. על משטח מקומח לושו את בצק השמרים שתפח לעיגול (אפשר לעשות זאת גם בין שני ניירות אפיה).
  2. הניחו במרכז עלה הבצק את המילוי וקפלו שלושה חלקים מהבצק, מהחוץ לכיוון הפנים. דאגו להשאיר את המרכז ללא כיסוי, כך שהחום יוכל לצאת החוצה מהמאפה.
  3. משחו את החלק של הבצק בביצה טרופה ופזרו מעל את השומשום.
  4. הכניסו לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות לכ-1/2 שעה. המלצה שלי, אכלו את זה עם רוטב טחינה. אוי, כמה שזה טעים!.

בתיאבון!

השוונץ:

  • דורי בן זאב מתחפש כל השנה. אני מאוד אוהבת להקשיב לנונסנס שלו, שיש בו תמיד גם ניצוץ רציני – רק צריך לפשפש מתחת לתחפושת.
  • היום, ה-8 במרץ, הוא גם יום האישה הבינלאומי. אני ממליצה לכם לחשוב על מה זה אומר שיש רק יום האשה ואין יום הגבר. בואו נקווה שיהיה גם כזה (או שלא יהיה בכלל), כשהילדים והילדות שלנו יהיו גדולים. ובינתיים, אני חוגגת הערב עם הנשים הכי שוות באגן הים התיכון. מאחלת גם לכן!
פוסט זה פורסם בקטגוריה אוכל, חגים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על מעשה באוזן המן שהתחפשה

  1. אפרת הגיב:

    מיכלי,
    אין סוף ליצירתיות שלך…
    חג שמח!!

  2. aunt petunia הגיב:

    יאמי!!!

  3. מתה על פאי בשר, וזה נראה כל כך טעים. כבר מאתמול עשית אותי רעבה.

  4. אוכל בחוץ הגיב:

    אני לא חסיד גדול של בשר טחון אבל זה נראה באמת מגרה.
    אנסה את המתכון בשמחה עם אלטרנטיבה כלשהי (שוקל לנסות קוביות בשר במקום, או פשוט פטריות שכמו שחבריי הצמחוניים\טבעוניים טוענים הן הבשר של הטבע).

כתיבת תגובה

