הביאו את יוון

אין כמו חופשה ביוון כדי להרגיע את הגוף והנפש ולמלא את העיניים בכחול וירוק. העזר אומר שיוון הרוויחה מהמצב "יחסינו לאן" עם טורקיה. לכו תספרו את זה ליוונים המפגינים בכיכר מול הפרלמנט באתונה. אבל החיים מחוץ לאתונה עדיין טובים, אפילו טובים מאוד. בארץ הזו לא חסרים ירקות, פירות, בשר ודגים והכל מהאיכות המעולה ביותר.

פעם שלישית באותו מקום, אנחנו כבר רגילים לתחושה המשתלטת על הגוף, זו המשאירה אותנו במנוחה, בלי קוצים בתחת שדוחפים "לעשות משהו". הסתפקות במועט ובקטע הכי טוב שיש: קניות בשוק ביום שבת, הסברים בתנועות ידיים לקצב שלא מבין מילה באנגלית כדי לקבל את הנתח המתאים וחיפוש אחר ירקות ופירות עונתיים המתאימים למנות מקומיות.

צילום: "הגרגרנית"

צילום: "הגרגרנית"

כמובן שאי אפשר בלי ים. אותו הים התיכון, אבל הכי שונה שאפשר מזה שלנו. אפשר לרדת לים ברגל דרך כרם זיתים המגיע ממש עד החוף. חוף ים סלעי עם אבנים קטנות, המים נעשים עמוקים ממש מטר מקו החוף והם צלולים כל כך שאפשר לראות את הדגים השוחים ליד ואת האלמוגים בתחתית. על זה אומרים "המחייה!".

צילום: "הגרגרנית"

ומה בתפריט? מתחילים כל ארוחה בסלט יווני: מלפפונים, עגבניות, פלפלים, זיתי קלמטה וגבינה מלוחה מעוטרת באורגנו מיובש והרבה שמן זית. הס מלחשוב על תוספת של חסה, גזר או שאר ירקות לא קשורים לסלט הזה, כפי שנוהגים בארצנו.

צילום: "הגרגרנית"

אפשר להמשיך בסלט חצילים או בצזיקי, סטייק חזיר עם עצם למציצה קולנית או לחילופין דגים נפלאים ופירות ים המוגשים לבדם או עם פסטה ברוטב ששווה לריב עליו, כדי לנגב בלחם. וגם, בירה מיתוס או ציפורו ששותים עם קרח ומים ואז מרגישים לרגע קט מקומיים.

צילום: "הגרגרנית"

והקינוח האולטימטיבי – יוגורט עם ריבת ענבים. אין הרבה תענוגות טובים מזה. היוגורט חלק ושמנמן והריבה אינה סמיכה, כמעט סירופית במרקמה, כדי לאפשר לה לנזול על היוגורט ולהמתיק אותו ואת גרוננו. כמה פשוט ככה טעים. ויותר.

צילום: "הגרגרנית"

קינוח יוגורט עם ריבת ענבים

החומרים

  • 1 כוס ענבים שלמים ללא חרצנים
  • 1 כוס סוכר
  • מיץ מ-1/2 לימון
  • יוגורט סמיך שאוהבים (עדיף שמנמן)

אופן ההכנה

  1. מניחים על האש את הענבים, הסוכר ומיץ הלימון, מערבבים ומביאים לרתיחה.
  2. מנמיכים את האש ומבשלים כמעט שעה, עד שהענבים מתכווצים והסירופ עדיין נוזלי. הכוונה לא להגיע למרקם של ריבה מגובשת אלא של פירות וסירופ. חשוב לזכור מראש שלאחר שהריבה מתקררת היא מתגבשת יותר. גם אם תורידו את הסיר לפני הזמן המתאים מהאש לא יקרה כלום. אם התגבש לכם מדי, אפשר במקרה הגרוע להוסיף מעט מים ולערבב היטב. משאירים להתקרר.
  3. מניחים על צלחת רחבה יוגורט ומעליו שופכים את הענבים והסירופ.
  4. אוכלים בכפית ומשתדלים להשאיר גם לאחרים.

בתיאבון!

צילום: "הגרגרנית"

השוונץ:

  • שמעתי שהדיאטה הים-תיכונית היא המומלצת ביותר. רוצים עוד מתכונים יוונים? אתם מוזמנים להציץ בפוסטים קודמים שלי מיוון.
  • כחול הולך מצוין עם יוון. משהו בלובן של הבתים ובכחול של הים. מסוג הדברים שצריך להתגעגע אליהם ולא לנסות להעתיק אותם.

צילום: "הגרגרנית"

פוסט זה פורסם בקטגוריה אוכל, חו"ל, טיולים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על הביאו את יוון

  1. טליה הגיב:

    שאני ימות…למה ומדוע אני סקרנית שכזו וחייבת לפתוח ולקרוא כל פוסט שלך?! למה לי הקנאה,כאב הלב שאני לא את ויחד עם זאת-פירגון מכל הלב והנאה מרובה מהצילומים המשגעים ומהתיאורים המשגעים עוד יותר! קשה איתך.את פשוט יודעת את מלאכת ההנאה. אני חייבת להפסיק לנסוע רחוק(סין,יפן,מקסיקו,גואטמלה ועוד) ולהתמקד בקרוב,כמוך. בקיצור,את נהנית בפועל ואני להלכה,שזה לא נורא…תודה על העונג יקירתי.
    טליה

    • הגרגרנית הגיב:

      וואו! אם זה נקרא כמו מחמאה ונשמע כמו מחמאה, זו מחמאה? נראה לי שמעכשיו את נוסעת קרוב ואני רחוק. או שלא. אני מודה ושמחה מאוד מאוד שאת נהנית מהפוסטים שלי! בשביל אני עושה את זה אם לא בשבילך? ובשבילה. ובשבילו. ובשבילי…

  2. טליה הגיב:

    תודה,מאמי, נחת,את עושה לי נחת. מזל שניימן לא הצטרף עם הטרקטור שלו,היה מרכיב אתכם בסבב…

להשאיר תגובה

