סלט קינואה של בין החגים

גם לי יש גבולות! כמה קיבולת יש לו לבנאדם. דוחס, דוחס ועוד דוחס. החגים האלה מילאו אותי עד גדותיי, עד שאמרתי די! חייבת הפסקה קצת מהגפילטע, מרק העוף, הכבד הקצוץ, הבשר והקציצות, העוף, תפוחי האדמה ורק עוד כף אחת מהאורז עם הצימוקים ותטעמי מהעוגה או הגלידה, שלא לדבר על הקציפה. שבעתי לגמרי, אבל לגמרי! מזל שיש כמה ימים בין לבין החגים, בהם אפשר לאכול משהו "קל". שלא יכביד. שיאפשר לעשות עוד כמה דברים חוץ מלפתוח את הכפתור ולהשמיע איזה קראכצען.

ס-ל-ט! מנה ירוקה, עסיסית, בריאה, חמצמצה, מלוחה, טעימה. הפעם בחרתי בסלט שיכול לשמש ארוחה בפני עצמו, באמת שלא צריך יותר ממנו כלום. חשבתי על הטבע בחוץ, על עלים ירוקים, על הרוח שמתחילה לנשוב בערבים, על הסתיו שמתקרב ובא. אני משאירה אתכם עם הסלט הזה ונוסעת לנפוש בארצות רחוקות. אני פשוט חייבת לבדוק את מצב הסלטים גם שם. בטח יהיה לי מה לספר כשאחזור. בינתיים, תהיו טובים.

צילום: "הגרגרנית"

סלט קינואה עם זוקיני ושומר

4 מנות

החומרים

  • 100 גרם קינואה
  • 2 זוקיני, חתוכים לקוביות (ללא בישול)
  • 2 שומרים קטנים (או אחד גדול), חצויים, ללא החלק המרכזי הקשה וחתוכים לקוביות. אני אוהבת להשתמש גם בעלי השומר
  • צרור רוקט, קרוע ביד לפיסות קטנות
  • 2-3 בצלים ירוקים (לבן וירוק גם יחד)
  • 100 גרם גבינת פטה כבשים
  • 50 גרם אגוזי קאשיו קלויים ושבורים גס

לרוטב

  • 1/4 כוס (60 מ"ל) שמן זית
  • מיץ מלימון אחד (כ-1/4 כוס, 60 מ"ל)
  • מלח גס, פלפל שחור

אופן ההכנה

  1. הכינו את הקינואה: שטפו את הקינואה במים קרים וסננו. הניחו בסיר ושפכו מעל כוס של מים רותחים. הביאו לרתיחה, כסו את הסיר במכסה ובשלו על אש נמוכה כ-10 דקות, עד שכל המים נספגים בקינואה. סגרו את האש והשאירו עוד 2-3 דקות מכוסה. העבירו מזלג בקינואה כדי לערבב אותה והניחו לה להתקרר לטמפרטורת החדר.
  2. ערבבו בקערה את כל הירקות והוסיפו אליהם את הקינואה. פזרו מעל את הגבינה ואת אגוזי הקאשיו.
  3. ערבבו יחד את חומרי הרוטב. שפכו מחצית ממנו בלבד לקערה וערבבו בעדינות. הוסיפו את שאר הרוטב לפי הצורך (אין צורך להטביע את הסלט, אלא לתת לו לספוג את הרוטב, גם אצלו, עד גבול היכולת).

בתיאבון!

קינואה, לפני הבישול

קינואה לאחר בישול, עם הפרסות הלבנות הקטנות

זוקיני ושומר טריים, ללא בישול

סלט שהוא ארוחה. קלילות!

השוונץ:

רציתי להמליץ על ספר לקריאה בחופשות החגים הבלתי נגמרות, לא קל כמו הסלט אבל לא פחות מצוין ממנו. "חיים יקרים" הוא ספרה האחרון של אליס מונרו, אמנית הסיפור הקצר, מהסופרות האהובות עלי ביותר. אליס מונרו כותבת על החיים של האנשים הגרים בקנדה, מקום מגוריה. על ענייני זקנה, על החזרה מהמלחמה, על מקומן של נשים בחברה, על אהבות וקנאות, בקיצור, על החיים. מאז ספרה "בריחה" אני שבויה שלה וממליצה גם לכם להישבות.

חיים יקרים מאת אליס מונרו, בהוצאת מחברות לספרות, כנרת זמורה ביתן

כתיבת תגובה