מאפה בצק עלים רוקפור-רוקט. רוק-אנד-רוק!

הנה אנו יוצאים מקודש אל חול וחוזרים שוב אל הקודש. התקופה הזו שבין פסח, דרך יום הזכרון לשואה ולגבורה ליום הזכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות היא לא פשוטה. אנו נעים בין עצב לשמחה. בין ההכרח לזכור לרצון להמשיך הלאה. גאוות יחידה ותחושת ציונות, הסיבה להיותנו כאן, גם עכשיו.

נעים בתקופה כזו לעשות לפעמים הפסקה מהדיון בנושאים "המשפיעים על עצם קיומנו במזרח התיכון" ולהתעסק בפרטים הקטנים, הטריוויאלים, היומיומיים. מפגש פסגה של בלוגריות האוכל של "סלונה" אצל לייזה-המתוקה-פאנלים מסדר מן טיים-אאוט כזה. מי אמר שבועה תלאביבית זה דבר רע? הכי טוב שיש!

פעם מישהו אמר לי משהו על "משפחת סלונה". נכון, משפחה מגוננת ושומרת. אותי לימדו שאין לזה תחליף. מסתבר שגם במשפחה הזו הדברים עובדים כך, בלי גינונים מיותרים או עודף-אגו, עם הרבה רצון לעזור, לחזק ולחבק.

ומה נכין למשפחה אם לא מאפה טוב שאפשר לחלוק. קצת לריב (בצחוק!) על הקצוות והפירורים שנשארים בסוף. אוטוטו שבועות וזה מן מאפה שיכול להתאים שם בול, אבל גם להרבה ערבים לפני ואחרי. ממליצה תמיד להשתמש בבצק עלים מחמאה ולא ממרגרינה (בדקו מה כתוב על האריזה מהסופר או קנו, כמוני, בצק עלים איכותי במאפיית "לחמים"). פייר, לא קשה להכין ומאוד מתגמל בטעם. גם יופי וגם אופי. כמו משפחה.

צילום: "הגרגרנית"

מאפה בצק עלים רוקפור-רוקט

תבנית קיש או פאי בקוטר 26 ס"מ

החומרים

  • 600 גרם בצק עלים
  • 2 ביצים
  • 1 שמנת מתוקה 38%
  • 100 גרם רוקט
  • 200 גרם גבינת רוקפור/גורגונזולה/ברס בלו, חתוכה לחתיכות קטנות
  • 100 גרם פרמזן, מגורר
  • 50 גרם צנוברים

אופן ההכנה

  1. פרסו את בצק העלים והתאימו אותו לגודל התבנית. דקרו את הבצק במזלג ועד להכנת המילוי, הכניסו למקרר (בצק העלים מאוד עדין וצריך לשמור עליו קר).
  2. בקערית ערבבו יחד ביצים ושמנת מתוקה. אין צורך להמליח כי המילוי מספיק עשיר בטעמים.
  3. במחבת יבשה קלו מעט את הצנוברים, עד שמזהיבים (קטע טריקי. השגיחו שלא יישרפו לכם).
  4. הניחו על שכבת הבצק הלא-אפויה רוקט. זה נראה כמו כמות גדולה, אבל הרוקט מאבד מנפחו. הדקו אותו לתחתית.
  5. הניחו גם את הגבינה הכחולה ומעליה פזרו את הפרמזן המגורר באופן אחיד על פני כל המאפה.
  6. שפכו בזהירות מעל הכל את תערובת השמנת-ביצים והכניסו לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ל-30 דקות. בעז קלי-קלות, נכון?

בתיאבון!

ואם אתם רוצים לדעת מה עוד אכלו בבראנץ' של בלוגריות האוכל של סלונה, כנסו לכאן.

אין על בצק עלים! אני יכולה לאכול אותו גם ככה. אפוי.

רוק-אנ-רוק, רוקפור ורוקט

לפני ואחרי

זה כל כך טעים!!!

השוונץ:

  • יש אנשים טובים פה, רק שתדעו! אורית סופר. שמעה שהחקלאים בערבה רוצים להשמיד את יבול הפלפלים כי הם לא מקבלים תמורתו כסף מרשתות השיווק, כך שיכסה אפילו את העלות. היא התגייסה והציעה לאנשים לקנות ישירות מהמגדלים. ברור לכם שמדובר בתוצרת מעולה וטריה פי כמה מזו שתשכון אחר כך במחסני הרשתות עד שתגיע אליכם. 1.2 טון פלפלים נחתו אצלה בחצר וחולקו בין הצרכנים בעלי המזל שהזמינו (גם אני, גם אני!!).
  • לא הספקתם לשמוע על המיזם בזמן? לא נורא. לכו "תאהבו" את העמוד של חקלאות חברתית ישירה, אשר מנסים להתגבר על פערי התיווך בין החקלאי לצרכן, באמצעות מכירה ישירה. תוכלו גם להירשם שם לקבלת עדכונים במייל.

פלפל חברתי, מיזם מקסים!

2 מחשבות על “מאפה בצק עלים רוקפור-רוקט. רוק-אנד-רוק!

    • קרן היקרה, המרקם של בצק הפילו מתפצח בדומה לבצק עלים, אבל יותר דק ממנו. אני סאקרית של בצק עלים, אבל בבקשה – נסי וספרי איך יצא!

כתיבת תגובה